خواص شگفت انگیز آب 2
دنیای شیمی

دو محقق آلمانی با با تاباندن نور مادون قرمز به پروتئین مشاهده کردند به محض تابش فوتونهای نور شکل پروتئین تغییر می‌کند و این امر موجب جدا شدن پروتونهای اتم هیدروژن می‌شود و منشا همه این فعالییتها نیز همان خاصیت کوانتومی نوسان نقطه صفر است.

محققان همچنین دریافته‌اند که اتمهای هیدروژن آب در مورد مولکول دی.ان.

آ که سنگ زیربنای حیات است نیز فعالیتهای شگفت‌انگیزی انجام می‌دهند.

در تحقیقات اخیر روشن شده که مولکولهای آب در نزدیک زوج پایه‌های مولکول دی.ان.آ با کندی بیشتری حرکت می‌کنند و حول برخی از زوج پایه‌ها بیشتر از بقیه به چرخش درمی‌ایند.

مدلهای شبیه‌سازی شده کامپیوتری نشان می‌دهد مولکولهای آب با استفاده از نیروی الکتروستاتیک خود به پروتئینها درباره میزان رطوبت مولکول دی.ان آ. اطلاع‌رسانی می‌کنند و پیشاپیش به انها نقایص احتمالی مولکول دی.ان.آ را خبر می‌دهند.

به این ترتیب پروتئینها با دریافت این پیامها به سراغ بخشهایی از مولکول دی.ان.آ می‌روند که فاقد نقص هستند.

اما "راستوم روی" ‪ Rustum Roy‬دانشمند متخصص خواص مواد در دانشگاه پنسیلوانیا از این هم فراتر رفته و به دانشمندان توصیه می‌کند که در دیدگاه خود در خصوص خواص آب تجدید نظر اساسی به عمل آورند.

به اعتقاد این محقق دانشمندان در گذشته بیش از حد از دیدگاه علم شیمی به اب نگریسته‌اند در حالیکه ساده‌انگارانه است اگر تصور شود ترکیبات شیمیایی هستند که همه چیز را تعیین می‌کنند.

این دانشمند معتقد است آنچه که در دو دهه گذشته در مورد آب ادعا شد اما هیچگاه به طور علمی محقق نگردید، یعنی این امر که مولکولهای آب دارای " حافظه " هستند و اطلاعات را در خود نگاه داشته و آنها را "به خاطر می‌سپارند " کاملا امکان‌پذیر است به شرط آنکه از دیدگاهی غیر از منظر شیمی به خواص آب نظر شود.

به گفته این محقق، خاصیت دارا بودن حافظه که به آن "اپی تکسی" ‪ epitaxy‬نام داده‌اند در بسیاری از مواد وجود دارد.

ماده‌ای که این خاصیت را دارد می‌تواند از ساختار اتمی یک ماده به عنوان مدل برای ایجاد همین ساختار در مواد دیگر استفاده کند.

به اعتقاد روی، آب دارای چنین خاصیتی است. از جمله مواردی که می‌توان این اثر را در آب مشاهده کرد، رشد ساختارهای بلوری یخ روی یک سطح از جنس ید نقره است. بلورهای یخ شکل ساختار ید نقره را که روی آن سوارند به خود می گیرند اما در این فرایند هیچ نوع فعل و انفعال شیمیایی انجام نمی‌شود.

روی بر این باور است که فرایند تکان دادن و مخلوط کردن آب با مواد دیگر نیز از همین نوع خاصیت حافطه داشتن آب است.

به اعتقاد این محقق با انجام پژوهشهای بیشتر شاید حتی بتوان برای روش "هومیو پاتی" نیز برخی زمینه‌های علمی بدست اورد.

هرچند بسیاری از محققان با اثرات مورد ادعای هومیو پاتی موافق نیستند اما آنچه که مسلم است این است که توجه به رازهای شگفت آب، به نحو روز افزونی به حوزه علاقه شمار هر چه بیشتری از پژوهشگران تبدیل می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 1 / 10 / 1392برچسب:, :: 17:42 :: نويسنده : رومینا

درباره وبلاگ

با سلام، من رومینا هستم، در کلاس دوم راهنمایی در مدرسه ی تیزهوشان فرزانگان دو درس می خوانم. در این وبلاگ مطالبی درباره ی شیمی در اختیار شما قرار میدهم. امیدوارم از مطالب خوشتان بیاید.
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای زیست شناسی و آدرس rominab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 117
بازدید کل : 134260
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1